i huvudet på frida

Varför ska man klaga på sig själv? Varför inte vara nöjd? Jag vet att jag själv inte är särskillt nöjd med mig själv, men varför bara inte vara det? Du är speciell, ingen är som du. Ingen kan heller rå för hur den ser ut, det är ingen som kan välja hur man vill se ut. Om man inte använder sig av plastikoperation såklart, men vad är det för mening? T.ex kissie, hon har ju plastikopererat sig, men till vilken nytta? Nu ser hon bara helt fejk ut, ser ut som om hon photoshopar varje bild. Det är inte speciellt snyggt.
Om man är sig själv, så skulle allt bli bra. Jag tror ingen skulle få särskillt dåligt självförtroende då. Och som sagt, ingen är perfekt.

Kärlek, vad är det för ord? Det är ett ord, man kan höra det, man kan känna det, man kan ljuga om det. Man kan vara otrogen. Man kan låtsas vara kär. Det finns mycket man kan göra med lilla ordet kärlek.
Men vad är kärlek egentligen? Jag själv har aldrig kännt riktig kärlek, men den va inte låtsas heller. Men den höll bara inte, vi va inte gjorda för varandra. Det kan vara svårt att släppa den man vart kär i, men vissa går vidare efter bara nån dag. Själv har jag lätt att bli kär, svårt att släppa, ialla fall i vissa situationer.
Ni kan kalla mig player, jag bryr mig inte. Jag är inte det ialla fall inte, det vet jag själv. Men varför kan jag aldrig hitta en kärlek? Varför finns det ingen för mig?
Sånna frågor får man aldrig nåt svar på, det är sånna frågor som inte går att svara på. Man får ta reda på dom, man tar reda på dom utan att veta om nåt.

Jag tycker om dig, jag har gjort det sen den gången, den gången då vi var ute och gick och pratade,, jag saknar det så mycket. Den gången, innan nyårsafton, när allt var helt perfekt. Det blev tyvärr aldrig du och jag, men jag vill ha dig här och nu, jag vet att jag kanske inte är den snyggaste och bästa. Men tänk om du kunde älska mig,, just för den jag är,, just nu. Ja, tänk .. <3

Vafan händer allt oss? Massa skit i våran klass nu, i skolan, i smålandsstenar. Ibland vill jag bara flytta nånstans, där allt va bra. Inget jävla skit ställe som detta. Jag har ingen lust att bo kvar här, allt suger. Ibland ialla fall, när man har sina dåliga dagar. När det inte riktigt är som det skulle.
Men okej, vem har inte dåliga dagar? Jag har haft det ganska ofta nu, jag vet, emo time just nu, men det saknas massa i livet just nu, typ Kajsa.
Du är så himla saknad av mig, av amanada, av alla. Du måste snart bli frisk, jag behöver dig i skolan. Det är riktigt tomt här utan dig vid min sida. Men du vet att jag alltid finns för dig. Jag älskar dig! <3

Kompisarna nu då, ni är för underbara. De vänner jag har, vissa falska, vissa äkta. Ni betyder så jävla mycket, allihopa.
Jag vet att jag kanske inte är den bästa vänner, jag kanske har mina tråkiga, dåliga dagar. Men säg nån här i världen som inte har dåliga dagar.
Jag tycker så himla mycket om er, jag kanske inte visar det så himla bra. Jag kanske rent ut sagt är riktigt jävla taskig och kaxig. Men ni vet vilka ni är som betyder så jävla mycket.
Jag vill inte att det ska hända nåt med er, jag kanske är väldigt tjatig, jag vill bara att ni ska vara hela och friska. Det är klart ni får säga till om jag är jätte jobbig. Bara säg till, jag tar inte illa upp. Men ni vet varför jag är sån.

Förlåt, ni kanske inte bryr er särskillt mycket om detta. Men ibland vill man bara prata av sig lite.


- even if i could -

kommentarer
Postat av: Anonym

så fin du är och saknar dig :*

2010-03-25 @ 21:12:56
Postat av: (a)

fiin ^^

2010-04-26 @ 20:30:48

kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0