frida tycker och tänker

Vi går runt och säger "kan det inte bli helg snart?", "ååh bara två veckor kvar till sommarlovet" o.s.v. Vi säger at vi är skoltrötta och verkligen inte vill gå i skolan. Men tänk på barn i andra länder, de gör allt för att gå i skolan. Men de får kanske inte för de är fattiga och tjejer får ju inte gå i vissa länder.
Här går vi och klagar på skolan, jag ska inte säga att jag inte gör det, men tänk om vi bott där och inte fått gå i skolan. Inte lära oss att läsa, skriva och räkna. Hur hade livet vart då? Nej inte speciellt roligt.
De är glada när de får undervisning, de har inga skolor utan får kanske vara ute på öppen mark. Vi går i skolan, får lära oss läsa, skriva och räkna. Vi får också mat i skolan, vi får göra ungefär vad vi vill. Fatta va bra vi måste ha det, som får gå i skolan! Vi får lära oss saker varje dag, kan ni tänka er, nya saker varje dag!

Detta kommer jag ialla fall tänka på nästa gång jag säger att jag är skoltrött.


asså jag suger på att skriva tänkvärda saker, men ni kanske fattar vad jag vill berätta.

kommentarer
Postat av: Miss Baam

Hey Girl. Fattar precis vad du menar - men det tankesättet funkar egentligen inte, inte alltid i alla fall.. Det är lite svårt att inte klaga om man till exempel är skoltrött för att ens skola fuckar upp precis allting och tappar bort uppgifter m.m.

Och inget vill liksom gå bra... Har erfarenhet av just detta.



Men jag förstår vad du menar :)

Söt blogg btw :))

2010-05-27 @ 06:50:56
URL: http://iambaam.blogg.se/

kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0