frida tycker och tänker

i vissa länder får inte kvinnor bestämma över sig själva, dom blir bortgifta, de får inte klä sig som de vill och så. varför har man en sån syn på kvinnan? det är en människa det också, de har också känslor.
jag vet inte hur det är, jag bestämmer över mitt liv. men tänk hur dom har det? man läser i tidningar om utländska kvinnor som blir stenade ihjäl och som blir dödade på andra sätt, på grund av att dom kanske vart med en svensk man. kvinnorna har också ett liv, dom vill bestämma själva!
jag tycker att man ska ändra synen på kvinnan, tänk på att alla är människor och alla är lika mycket värda!


~ kanske inte så bra skrivet men ville bara säga vad jag tycker

kommentarer
Postat av: emma-sofia

håller med dej!

bra skrivet!<3

2010-05-24 @ 16:17:33
URL: http://hjearterdaam.blogg.se/

kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0