Nageltips!

Nu ska jag måla om naglarna, från ljusrosa till någon annan färg. Har rätt många starka färger som vissa verkligen inte skulle våga ha på naglarna. Typ neongul, neonorange och neonrosa. Jag har också glittrigt nagellack, turkosgrönt nagellack, brunt och morotsvfärgat. Sen har jag också vanliga färger som vit, rosa, röd och aa. Ni fattar poängen!

Nu ska jag ge er ett tips som är riktigt bra enligt mig. Om ni vill ha långa naglar som inte går av hela tiden, eller delar sig så fila naglarna var och varannan dag. Det gör jag och det är super bra!
Naglarna blir lite tjockare och slits inte ut längst ut som de gör när man inte filar dom. Man rivs inte lika lätt heller när man filar dom! (y)
Sedan om ni har naglar som överlagret (?) brukar flika upp sig så tycker jag att ni ska använda myrrolja till naglarna. Det är som ett vanligt nagellack fast man masserar in det i naglen, tills det inte är så mycket kvar. Detta försöker jag göra varje gång jag tar nytt nagellack eftersom removern ofta gör nageln torr och ömtålig.
Sedan för bästa hållbarhet med nagellacket så ta två lager och sedan ett topplack. Det är snyggare och håller bättre!


kommentarer

kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0